Firma ST opracowała i opatentowała własną technologię pod nazwą FlightSenseTM z wykorzystaniem zasady pomiaru czasu przelotu (ToF), co zapoczątkowało nową generację czujników zbliżeniowych o wysokiej dokładności.
Produkty oparte na technologii FlightSenseTM obudowane są w moduł integrujący czujnik zbliżeniowy, matrycę jednofotonowych fotodiod lawinowych (SPAD), czujnik światła otoczenia (ALS), jak również laser o emisji powierzchniowej z pionową wnęką rezonansową (VCSEL) wykorzystywany przez czujnik zbliżeniowy, dzięki czemu integracja produktu jest znacznie łatwiejsza.
Technologia ta wykorzystuje firmowy proces obrazowania i rozwiązanie w zakresie obudów o dużej objętości, dzięki czemu idealnie nadaje się do szerokiej gamy zastosowań, w których wymagane są:
Technologia FlightSenseTM może być stosowana w szerokiej gamie zastosowań, wymagających dokładnego tj. niezależnego od współczynnika odbicia celu, pomiaru odległości, ponieważ tradycyjne podczerwone czujniki zbliżeniowe nie mogą wyprowadzić bezwzględnego pomiaru odległości w ten sam sposób:
Urządzenie | Opis ogólny | Obecność na rynku | Obudowa | Min. temperatura pracy (°C) | Maks. temperatura pracy (°C) | Min. napięcie zasilania (VDD) (V) | Maks. napięcie zasilania (VDD) (V) | Rozmiar obudowy |
VL6180X | Czujnik zbliżeniowy z modułem wykrywania gestów i zmian w oświetleniu (ALS) | Tak | OPTICAL LGA12 4,8X2,8X1MM | -20 | 70 | 2,6 | 3 | - |