1.1. Odstąpienie od Umowy.
1.1.A. Klienci, którzy nabywają towary jako Konsumenci, mają prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania towaru.
1.1.B. Aby odstąpić od umowy, Konsument powinien poinformować ELTRON o swojej decyzji, korzystając z dostępnego wzoru "Formularza" odstąpienia od umowy lub poprzez wysłanie jednoznacznego oświadczenia na adres e-mail: reklamacje@eltron.pl lub na adres korespondencyjny Sprzedawcy: ELTRON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k., ul. Brodzka 10 B; 54-103 Wrocław.
1.1.C. W przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta, obowiązkiem Konsumenta jest odesłanie towaru, którego dotyczy odstąpienie od umowy, na wskazany adres firmy ELTRON najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia decyzji o odstąpieniu. Koszty związane z wysyłką zwrotu towaru obciążają Konsumenta.
1.1.D. ELTRON zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru innej niż standardowa forma dostawy), niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu tej samej metody płatności, jakiej użył Konsument przy zakupie, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie.
1.1.E. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczne stwierdzenie charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
1.1.F. Przepisy dotyczące odstąpienia od umowy mają zastosowanie również do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, jeżeli charakter umowy nie jest związany bezpośrednio z ich działalnością zawodową, co wynika z rodzaju prowadzonej działalności zarejestrowanej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
1.2. Wyjątki od Prawa Odstąpienia od Umowy
1.2.A. Usługi zostały w pełni wykonane przez ELTRON za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed ich rozpoczęciem, że utraci prawo do odstąpienia od umowy po ich spełnieniu.
1.2.B. Cena towaru lub usługi zależy od wahań na rynku finansowym na które ELTRON nie ma wpływu i które mogą wystąpić przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
1.2.C. Towar został wyprodukowany na indywidualne zamówienie konsumenta lub ma zaspokajać jego zindywidualizowane potrzeby.
1.2.D. Towar dostarczony jest w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie może zostać zwrócone ze względów higienicznych lub ochrony zdrowia, o ile opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu.
1.2.E. Rzeczy dostarczone, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
1.2.F. Konsument wyraźnie zażądał dokonania pilnej naprawy lub konserwacji.
1.2.G. Towar to nagrania dźwiękowe, wizualne lub programy komputerowe w zapieczętowanym opakowaniu, które zostało otwarte po dostarczeniu.
1.2.H. Treści cyfrowe dostarczane nie na nośniku materialnym, jeśli ELTRON rozpoczęło świadczenie za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany o utracie prawa do odstąpienia od umowy po rozpoczęciu dostarczania treści.
1.2.I. W przypadkach, gdy umowa dotyczy wykonania usług naprawczych lub konserwacyjnych na wyraźne żądanie konsumenta i usługi te zostały już w pełni wykonane z jego wyraźną zgodą.
2.1. Wyjątki od Prawa Odstąpienia od Umowy
Produkty oferowane przez ELTRON są objęte środkami kontroli jakości na każdym etapie procesu – od transportu, przez magazynowanie, aż po pakowanie - aby zapewnić ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi i elektrycznymi. Gwarancje na produkty, udzielane przez producentów, określają warunki i zakres ochrony. Szczegóły gwarancji znajdują się w dokumentacji dołączonej do produktu lub na stronie internetowej producenta. Przyznanie gwarancji na zakupione produkty nie wpływa na statutowe prawa konsumenta związane z ewentualną niezgodnością towaru z umową. Uprawnienia te, gwarantowane przez obowiązujące przepisy prawne, w tym przez ustawę o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku, pozostają w pełni zachowane. W szczególności udzielenie gwarancji nie prowadzi do wyłączenia, ograniczenia, ani zawieszenia praw konsumentów przysługujących im w przypadku stwierdzenia, że towar nie jest zgodny z zawartą umową sprzedaży.
2.2. Proces reklamacji
2.2.A. Reklamacje dotyczące różnic w ilości zamówionych i dostarczonych produktów akceptowane są do 7 dni roboczych od daty odebrania przesyłki. W przypadku otrzymania przesyłki, która nosi ślady uszkodzeń mechanicznych wynikłych w trakcie transportu, zaleca się przeprowadzenie kontroli zawartości w obecności dostawcy i sporządzenie wspólnie z nim protokołu szkody, dokładnie dokumentującego stwierdzone uszkodzenia. Protokół ten, potwierdzony podpisem kuriera, jest niezbędnym dokumentem do zainicjowania procesu reklamacyjnego.
2.2.B. Reklamacje konsumentów przyjmujemy i rozpoznajemy zgodnie z obowiązującym prawem w szczególności z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 z późn. zm.). Zgodnie z przepisami ELTRON zobowiązan jest dostarczyć konsumentowi towar zgodny z umową. Towar jest zgodny z umową, jeżeli:
2.2.B.a opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
2.2.B.b przydatność do szczególnego celu do którego jest potrzebny konsumentowi, a o którym konsument powiadomił ELTRON najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który ELTRON zaakceptował. Szczegółowe informacje na temat zgodności towaru z umową zawiera ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2.2.C. ELTRON respektuje prawa konsumenta, zapewniając rozpatrywanie reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Reklamacje mogą być składane z wykorzystaniem następujących kanałów komunikacji:
2.2.C.a Formularz Reklamacyjny:
Klient może pobrać i wypełnić formularz reklamacyjny, udostępniony na stronie www.eltron.pl w zakładce "Formularza" i przesłać go e-mailem na adres: reklamacje@eltron.pl. Formularz ten ułatwia proces zgłaszania reklamacji, umożliwiając szczegółowe opisanie problemu.
2.2.C.b Zgłaszanie telefoniczne:
Reklamacje można również zgłaszać telefonicznie, dzwoniąc pod numer +48 71 343 97 55.
2.2.C.c Zgłoszenie E-mail:
Klient ma możliwość zgłoszenia reklamacji poprzez wysłanie e-maila na adres: reklamacje@eltron.pl. W e-mailu klient powinien dokładnie opisać przyczynę reklamacji oraz oczekiwany sposób jej rozpatrzenia.
2.2.C.d Listowne zgłoszenie:
Reklamację można również złożyć pisemnie, wysyłając ją na adres: ELTRON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.; ul. Brodzka 10B; 54-103 Wrocław.
2.2.D. Każda reklamacja powinna zawierać następujące informacje:
2.2.D.a Dokładny opis przyczyny reklamacji, wraz z informacjami dotyczącymi produktu.
2.2.D.b Oczekiwany sposób rozwiązania reklamacji.
2.2.D.c W razie potrzeby, przedstawienie dowodu dokonania zakupu.
2.2.E. ELTRON dokłada wszelkich starań, aby rozpatrzyć reklamację klienta jak najszybciej i w sposób zgodny z prawem. Po otrzymaniu reklamacji, Sprzedawca rozpatruje reklamacje konsumenta i powiadamia go o dalszym sposobie postępowania w terminie 14 dni.
2.2.F. Zwroty towarów wadliwych lub omyłkowo dostarczonych należy kierować na poniższy adres:
ELTRON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. - Magazyn
ul. Brodzka 10B, 54-103 Wrocław.
2.3. Klient zobowiązany jest do odpowiedniego zabezpieczenia towaru przed wysyłką, uwzględniając jego rodzaj i gabaryty, tak aby zapobiec dodatkowym uszkodzeniom w trakcie transportu.
2.4. ELTRON zastrzega sobie prawo do odrzucenia reklamacji, jeżeli stan zwracanego produktu wskazuje na uszkodzenia niezgodne z opisem w formularzu reklamacyjnym, sugerujące niewłaściwe opakowanie lub zabezpieczenie produktu. W takiej sytuacji koszty zwrotu towaru w całości pokrywa Klient.
2.5. W określonych przypadkach pracownik Działu Reklamacji ELTRON może zaoferować organizację odbioru towaru przez wyznaczonego przewoźnika lub kuriera. W sytuacji, gdy charakter produktu lub jego montaż utrudniałby zwrot, Klient zobowiązany jest zapewnić dostęp do produktu w miejscu jego aktualnego położenia.
2.6. Rozpatrzenie reklamacji potwierdzone zostanie fakturą korygującą lub w zależności od wyniku rozpatrzenia, zwrotem środków.
2.7. ELTRON dokonuje zwrotów finansowych za pośrednictwem tej samej metody płatności, która została użyta przy zakupie. W przypadkach, gdy zakup został opłacony przelewem bankowym lub gotówką przy odbiorze, zwrot realizowany jest na konto bankowe wskazane przez Klienta, chyba że między ELTRON, a Klientem zostanie uzgodniona inna forma zwrotu środków.
3.1. W sytuacji, gdy towar nie jest zgodny z umową, konsument ma prawo do:
3.1.A. Żądania naprawy produktu lub jego wymiany na nowy.
3.1.B. Złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpienia od umowy jeśli:
3.1.B.a ELTRON nie podjęło działań w celu przywrócenia produktu do stanu zgodnego z umową.
3.1.B.b Działania podjęte przez ELTRON nie przyniosły efektu i produkt wciąż nie spełnia warunków umowy.
3.1.B.c Mimo podjętych przez ELTRON starań, towar pozostaje niezgodny z umową.
3.1.B.d Stopień niezgodności produktu z umową jest na tyle duży, że upoważnia do obniżenia ceny lub rezygnacji z umowy, nawet bez próby jej wcześniejszego wykonania.
3.1.B.e Na podstawie deklaracji ELTRON lub ze względu na inne okoliczności staje się oczywiste, że firma nie jest w stanie zapewnić zgodności towaru z umową w akceptowalnym terminie lub sposób, nie pociągając za sobą znaczących niedogodności dla konsumenta.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu
5.1. Klienci ELTRON, będący konsumentami, mają dostęp do kilku opcji pozasądowego rozwiązywania sporów w tym:
5.1.A. Wniosek do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego dla polubownego zakończenia sporu między stronami. Postępowanie to jest dobrowolne i bezpłatne z wyjątkiem potencjalnych kosztów rzeczoznawców.
5.1.B. Wniosek do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej celem rozstrzygnięcia sporu. Jest to dobrowolne postępowanie, bezpłatne poza ewentualnymi kosztami rzeczoznawców.
5.1.C. Wniosek do Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów o interwencję w sprawie ochrony praw konsumenta lub o pomoc w polubownym rozwiązaniu sporu z ELTRON.
5.2. Szczegółowe informacje o dostępie do powyższych procedur są dostępne w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych/miejskich rzeczników konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
5.3. Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące realizacji zamówień i dostaw zawarte są w sekcji "Koszty dostawy" znajdującej się na www.eltron.pl.
5.3.A. Klienci mogą skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej na stronie www.ec.europa.eu/consumers/odr, oferującej metodę pozasądowego rozwiązywania sporów online, wynikających z zawartych umów sprzedaży. Kontakt do ELTRON w sprawach związanych z ODR: kontakt@eltron.pl.
6.1. Klienci działający w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zobowiązani są do zgłaszania wszelkich stwierdzonych wad produktu w terminie 14 dni od daty ich wykrycia, aby móc skorzystać z praw wynikających z rękojmi. Termin ten jest warunkiem koniecznym do utrzymania praw gwarancyjnych.
6.2. Odpowiedzialność ELTRON wobec klientów niebędących konsumentami za ewentualne niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy jest ograniczona do wysokości rzeczywistej szkody poniesionej przez klienta nie przekraczającej jednak kwoty zapłaconej za zakupiony towar. Ograniczenie to jest dokładnie opisane w sekcji "Regulaminu" pt. „Ograniczenie odpowiedzialności”.