Silniki krokowe Autonics AK-R – z aktuatorem obrotowym, precyzja i siła w kompaktowej formie
Seria AK-R marki Autonics to 5-fazowe silniki krokowe z wałkiem i zintegrowanym aktuatorem obrotowym, zaprojektowane z myślą o aplikacjach wymagających kompaktowości, wysokiego momentu obrotowego oraz precyzji pozycjonowania. Doskonale sprawdzają się w systemach, w których konieczne jest bezpośrednie połączenie z elementami wykonawczymi, np. z ramieniem, stołem czy mechanizmem obrotowym.
Silniki AK-R oferują bardzo dobre osiągi w zakresie prędkości i powtarzalności przy jednoczesnym zmniejszeniu wymagań przestrzennych. Dzięki swojej konstrukcji umożliwiają elastyczną integrację z aplikacjami przemysłowymi o różnym stopniu zaawansowania.
Najważniejsze cechy serii AK-R:
• 5-fazowy silnik krokowy z wałkiem i aktuatorem obrotowym
• kompaktowa konstrukcja i niska masa
• wysoka dokładność, duża prędkość i moment obrotowy
• luz przekładni:
– □42 mm – ±35’ (0,58°)
– □60 mm – ±20’ (0,33°)
– □85 mm – ±15’ (0,25°)
• kąty kroku: 0,144° (1,5:1), 0,1° (1:7,2), 0,072° (1:10)
• zakres prędkości pracy:
– 1,5 – 0 do 360 obr./min
– 1:7,2 – 0 do 250 obr./min
– 1:10 – 0 do 180 obr./min
• możliwość aktywacji hamulca zasilaniem 24 VDC (wersja niebiegunowa)
• oszczędność miejsca, uproszczony montaż i większa elastyczność integracji
Zastosowania:
Silniki krokowe AK-R to rozwiązanie idealne dla automatyki precyzyjnej, manipulatorów, stołów indeksujących, układów dozujących, systemów transportowych oraz zautomatyzowanych linii produkcyjnych.
Produkty Autonics AK-R są dostępne w ofercie dystrybutora ELTRON.
5-fazowy silnik krokowy, wykonanie z aktuatorem obrotowym
5-fazowe silniki krokowe serii AK z wałkiem zapewniają niezawodność działania przy niskich kosztach. Silniki zaspokoją potrzeby użytkowników, którzy oczekują wysokiej dokładności, dużej prędkości i dużego momentu obrotowego. Silniki krokowe serii AK-R z aktuatorem obrotowym i z wałkiem oferują większy moment obrotowy, kompaktowe wymiary i świetnie sprawdzają się w przypadku montażu akcesoriów takich jak stół czy ramię.
● Kompaktowa konstrukcja, lekkość, wysoka dokładność i prędkość, duży moment obrotowy
● Ekonomiczne rozwiązanie
● Luz
: □42 mm – ±35' (0,58°), □60 mm – ±20' (0,33°), □85 mm – ±15' (0,25°)
● Włączenie hamowania następuje z chwilą podania zasilania na przewód hamulca (24 VDC, wersja niebiegunowa)
● Podstawowy kąt kroku
: 1,5 – 0,144°,1:7,2 – 0,1°,1:10 – 0,072
● Dopuszczalna prędkość
: 1,5 – 0 do 360 rpm, 1:7,2 – 0 do 250 rpm, 1:10 – 0 do 180 rpm