Oto krótka relacja.
Impreza odbyła się 17 czerwca 2023r. a baza została zlokalizowana podobnie jak w poprzedniej edycji w Boguszowie-Gorcach w kamieniołomie. PKPy (punkty kontroli przejazdu) zlokalizowane były w najbliższej okolicy kamieniołomu (w tym odcinek specjalny z przejazdem na czas) oraz w rejonie pobliskiej hałdy. Do rajdu zgłosiło się prawie sześćdziesiąt załóg, które zostały podzielone na trzy kategorie:
- „Zmota” - bez ograniczeń w przeróbkach. Obowiązkowa klatka bezpieczeństwa
- „Obrzyn” - dopuszczalne wszelkie modyfikacje, jednakże między słupkiem A i słupkiem B musi być karoseria pochodząca z oryginału (dopuszczalne są drobne jej przeróbki, np. brak drzwi.). Obowiązkowa klatka bezpieczeństwa
- „Seryjne” - dla samochodów nieciętych, bez zewnętrznych klatek bezpieczeństwa (wciąż wyglądających jak seryjne). Dopuszczalne są modyfikacje zawieszenia, masywniejsze zderzaki i progi, bagażniki, agresywne bieżniki opon, oraz nieseryjne blokady.
Jak zawsze, rywalizacja w każdej z klas, rozgrywała się bez wyciągarek napędzanych inaczej niż siłą mięśni, co jest cechą wyróżniającą ten rajd na tle innych tego typu imprez organizowanych w Polsce. Zatem szczególnie istotna podczas zdobywania punktów kontrolnych była kreatywność, planowanie oraz zgranie załogi.
Rajd niemal od początku zaliczany był do bardzo wymagających i podobnie w tym roku uczestnicy mieli do czynienia dużą ilością technicznych PKPów o wysokim poziomie trudności. Oczywiście nie zabrakło też miejsc z dużą ilością błota oraz wody.
Zdobywanie części PKPów przeznaczonych dla kategorii Zmota i Obrzyn, pociągało za sobą spore ryzyko „rolowania” samochodu, dlatego też i tym razem w trosce o bezpieczeństwo, przygotowano osobny zestaw 50 niezależnych PKPów dla klasy Seryjnej.
Zmagania uczestników śledziła duża liczba kibiców zgromadzonych w najciekawszych miejscach, a zwłaszcza przy trasie czasowego odcinka. Przejazdy na czas poszczególnych załóg były bardzo efektowne, zdarzało się również, że samochody zaliczały spektakularne rolki.